Ana Sayfa
Yüksek Lisans
Tez Teslim Süreci

YÜKSEK LİSANS TEZ TESLİM SÜRECİ

YÜKSEK LİSANS TEZ TESLİM SÜRECİ

1. Kişisel Verileri Koruma Kanunu gereği Enstitümüze kayıtlı öğrencilerin elektronik posta yolu ile yapacağı bilgi ve belge taleplerinde öğrenci SABİS elektronik posta adreslerini kullanılması gerekmektedir. Diğer kullanıcı hesaplarından gelen mailler dikkate alınmayacaktır.

Elektronik postalara geri dönüş süresi en erken 24 saat içinde ve en fazla 72 saat içinde gerçekleştirilir. Haftasonu ve resmi tatil günleri bu süreye dahil değildir.

İlk elektronik postanız cevaplanmadan atılan her yeni elektronik posta ile; e-postaların ilgiliye geliş sıralamasındaki yeriniz üste çıkacağından veya dökümanda güncelleme yaptığınız düşünüldüğünden ilk e-postanız işlem sırasını kaybetmiş olacaktır. Bu hususta ilk e-mailinizin yanıtlanmasını beklemeniz, mağduriyet yaşanmaması adına büyük önem taşımaktadır. 72 saat içinde yanıt gelmediği takdirde mail atmanızı rica ederiz.

2. Tezinizi öncelikle ekte yer alan Tez Hazırlama Şablonuna göre düzenlemeniz gerekmektedir.

3. Şablona göre düzenlenen tezinizi benzerlik oranının tespit edilmesi için; sadece özet, summary, bölümler ve özgeçmiş kısmı olacak şekilde düzenleyerek doküman adı: Adı Soyadı ve Danışmanınızın elektronik posta adresi olacak şekilde pdf formatında fbetez@sakarya.edu.tr adresine gönderiniz.

Örnek Doküman Adı : Ali Uyar, auyar@sakarya.edu.tr

Gönderilen dokümanda; Dış kapak, İç Kapak, Beyan, Teşekkür, Kaynakça, İçindekiler, Şekiller listesi, Tablolar listesi, Resimler listesi, Kısaltmalar ve Simgeler Listesi, Ekler olmamalıdır.

4. Enstitümüz tarafından benzerlik raporu ile beraber Tez Savunulabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu Danışman Öğretim Üyesine, öğrenciye ve fbe e-postasına gönderilir.

5. Danışman öğretim üyesinin benzerlik oranını onaylamaması durumunda yukarıda belirtilen işlemin tekrarlanması gerekmektedir.

6. Benzerlik oranının danışman tarafından onaylanması durumunda öğrenci Tez Hazırlama Şablonuna göre hazırladığı tezini kontrol için; Danışman imzalı "Tez Savunulabilirlik ve Orjinallik Beyan Formu" ile birlikte "word formatında tezini" zeyneporuc@sakarya.edu.tr adresine gönderir.

7. Enstitümüz tarafından yapılan tez kontrol işlemi sonucunda “tezinizi enstitüye teslim edebilirsiniz” mesajının iletilmesinden sonra; danışman öğretim üyesi tez teslim sürecini onaylıyorsa Tez Teslim işlemi için;

a) Tez Savunma Sınavı Jüri Öneri Formunua-1) Tez Teslim Formu C (Yayın Bilgisi Formu )
b) Tez Savunabilirlik ve Orjinallik Beyan Formunu,
c) Yayımlanan veya yayına hazır makale ile birlikte Anabilim Dalı Başkanlığına elektronik posta veya EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) aracılığı ile gönderir.

-2018/2019  Öğretim yılı Güz Yarıyılından itibaren tezli yüksek lisans eğitimine başlayan öğrenciler için: Yüksek lisans tezinden üretilmiş en az bir makalenin (hakemli dergilerde) yayımlanması veya hakem sürecinde olması veya bildiri (uluslararası kongre, konferans, sempozyum) yayımlanması şartı aranır.

-2018/2019 Öğretim yılı Güz Yarıyılından önce tezli yüksek lisans eğitimine başlayan öğrenciler için : Yüksek lisans tezinden üretilmiş en az bir ulusal makale veya tam makale formatında uluslararası bildiri (kongre, konferans, sempozyum) yayımlanması veya kabul almış olması şartı veya yayına hazırlanmış bir makaleyi tezi ile birlikte enstitüye sunması şartı aranır. Yayınlanmak üzere hazırlanmış makalenin tez ile birlikte enstitüye teslim edilmesi durumunda EYK tarafından belirlenen tez savunma jürisi aynı zamanda makaleyi de inceler ve karar verir. Öğrencinin mezun olabilmesi için, tez savunma sınavından başarılı bulunması yanında makalenin de sınav jürisi tarafından kabul edilmesi gereklidir.
 

8. Anabilim Dalı Başkanlığı tez danışmanının gönderdiği tez teslim evraklarını değerlendirerek EBYS (Elektronik Bilgi Yönetim Sistemi) üzerinden Enstitü Müdürlüğüne gönderir.

Yukarıdaki tüm işlem adımları ile tez teslim işleminiz tamamlanmaktadır.